Ett tips

Jag har ett tips till alla er som inte trivs på jobbet. Tipset verkar, i första anblick konstigt, närmast psykist instabilt men efter att grundligt och praktiskt undersöka tipsets verkan kommer en sann människa uppskatta dess storhet. Edert jobb består troligtvis och förhoppningsvis i olika uppgifter. Tvättning och tvagning inräknas också i uppgifter. Uppgifter är alla rörelser du gör för att utföra jobbet men tipsets verkan förbättras av mer helhetliga uppgifter som till exempel att tvätta golvet eller att bege sig för att hämta kaffe.

Tpiset.
Inför varje sak du gör eller åtminstone de sakerna din hjärnas fantasi begränsar dig till döper du uppgiften till ett lämpligt fyndigt och rationellt namn. Jag har den senste veckan brukat engelska och ibland krigsinspirerade namn som operation rationalisation då jag testade att ställa in maskinen på ett nytt, banbrytande och för övrigt lyckat sätt, untouchable office när jag skulle tvätta maskinen i dess inre belägenheter där man vikt som ett K fösöker skrubba bort färgfläckar eller non-gravity activity när jag skulle peppa mig själv inför ett dussin tunga lyft.

Således går det förstås att ange svenska namn eller kattinspirerade. Det finns inga gränser.

Förresten åker jag till chamonix om typ en månad och stannar där i 45 dagar. Just being awesome all the time.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0