Hela sveriges husman

Av min stora syster i Oslo fick jag en kokbok som gratulation på min bemärkelsedag. (Jag ska fan upp astidigt imorgon. Och här sitter jag och skriver blogg.) Namnet är rubriken. Hon sa att jag hade sagt att jag ville ha den när jag var yngre. Jag mindes det. Underligt att jag ville ha just denna kokbok med svenska rätter, eller? Kanske inte, om det är någon som vill främja den svenska matkulturen är det jag. Det gäller såklart annan svensk kultur också. Efter att ha rentvått mina tankar från ifrågasättandet av den svenska kulturen inser jag nu det ända rätta. Pablos konster och Lee Jiang Mao och hans grönsaksrätter finnes nu i pappersinsamlingen

/Ödlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0