Olika ämnen

Vissa ord tycker jag är svåra att skriva, inte för att de är direkt svårstavade. Det är på grund utav att de är så fula att skriva så varje gång man skriver de undrar man verkligen om ett ord får vara så fult. Jag testar att skriva de på ett annat sätt men förjävels, det är ju uppenbart hur de stavas. Ämnena är ett sånt ord. Det kanske bara är jag eller har någon annan också tänkt på det?

Det börjar bli mörkt nu märker jag. Det kan bero på de omgivande djupa värmlandsskogarna för jag sitter nämligen på en buss. Chauffören heter Göran och kommer någon stans från dessa djupa skogar. Det hör man på dialekten. Det kan också bero på att jag jobbar från minst tre i veckorna och ser således inte mörkningen och om jag inte gör det sitter jag barra innne och är sur för att jag inte jobbar. Jag blickar inte ut ett ögonblick.

När jag betalade bussen till Oslo från Sandefjord i morse kunde jag konstatera att det är dyrare att åka de en och en halv timmarna till huvudstaden än det är att åka de fem timmarna från huvudstaden till Örebro. Då tänkte jag att det stora landet i väster fan är korkat i hövvet (Ja, jag tänkte hövvet). Det märks att stortinget inte direkt strävar åt miljörättfärdiga lösningar. Som Örnen har nämnt så är det trots allt det stora landet som tjänar på att alla sitte själva i bilen i stället. Klokt.

/Ödlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0