Frågelek

Det var systemkrasch på komplett idag, vilket ledde till en hel del dödtid. Vi lekte en variant på 20 frågor, jag och Ödlan.

Vi skrev en känd persons namn på varsin lapp, och satte på varandras huvuden. Sen ställde man en fråga om sin person, och den andra sa ja eller nej. Man får fråga till man får svaret nej. Den som först kommer på vem man är vinner. Kanske låter lite som 20 frågor, men man hade oändligt med frågor, så länge man inte fick nej som svar.

Såhär gick det:

Örnen segrade som följande:
Henry Ford (vs Caesar)
Nietzche (vs Master Chief)
Djingis Khan (vs Buzz Aldrin)
Goliath (vs Super Mario)
Rudolf Med Röda Mulen (vs Dr. Phil)

Ödlan segrade som följande:
Maradona (vs Riquelme)*
Kong Haakon (vs Hajen Bruce)
Caesar (vs Bill Clinton)

5-3 till Örnen.

*Att båda valde argentinska fotbollsforwards som inte längre spelar i landslaget låter kanske uppgjort, men det var faktiskt årets sammanträffande, och Ödlan svär på att han tänkte ett tag skriva Maradona han också. När jag insåg att det var en argentinare fick jag gåshud och frågade "Är jag Maradona?". Det hade bara varit för mycket.

/Örnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0